City dressing of buitenreclame

Is city dressing buitenreclame? City dressing is onderdeel van de aankleding rond een evenement of activiteit en wordt onder andere ingezet als promotie, in die zin is het buitenreclame. Belangrijker is de functie waarbij het wordt ingezet om een stad of gebied - voorafgaand - in de sfeer van het aankomende evenement te brengen. Het maakt deel uit van de marketing campagne rondom een evenement en is ondersteunend aan de aandacht daar omheen in de media en op social media. City dressing kan een evenement, indien goed uitgevoerd, veel free publicity opleveren.

Voorbeelden van opvallende city dressing campagnes uit de afgelopen jaren zijn onder andere het giant tennisracket en de enorme tennisbal voor het ABN AMRO Tennistoernooi in Rotterdam, de opvallende Mondriaan uitingen op gebouwen in verschillende steden in 2017 in het kader van 100 jaar Mondriaan of de imposante foto met een oppervlakte van ruim 3000m2 van hardlopers op de Delftse Poort (in de volksmond het Nationale Nederlanden gebouw) in Rotterdam als inhaker op de Rotterdam Marathon.

Veel gelezen artikelen