Rafelend imago

Toyota heeft het momenteel lastig, haperende gaspedalen en weigerende remmen zijn in deze, voor de autoindustrie, toch al lastige periode slecht voor het imago. Ook het Financieele Dagblad bericht hierover, om het afbrokkelende imago te illustreren plaatst het FD een foto van een rafelende Toyota vlag. En dit onderstreept nu juist het belang van het schenken van voldoende aandacht aan al uw buitenreclame uitingen.
















De media brengen bij nieuws over uw bedrijf, goed of slecht nieuws, altijd graag het logo in beeld. Dat kan zijn op een vlag, een reclamebord of op een bedrijfsauto. De kans is groot dat als het om slecht nieuws gaat dat er dan bij voorkeur een gerafelde vlag, een beschadigd reclamebord of een vuile bedrijfsauto in beeld wordt gebacht. Het FD had ook kunnen kiezen voor een Toyota met een deuk onder het motto: 'Deuk in imago Toyota', deze deuk kan echter ook door de eigenaar van de Toyota zijn veroorzaakt of zelfs door een bestuurder van een ander merk. De fotoredactie heeft dan ook terecht voor een gerafelde vlag gekozen, als je als merk kwaliteit wilt uitstralen is buitenreclame één van de eerste zaken die op orde moeten zijn, het is tenslotte ook vaak één van de eerste kennismakingen van uw klant met uw bedrijf.

Lees meer over buitenreclame

Veel gelezen artikelen