CBS Outdoor zet WNF-campagne efficiënt in het licht
Verlichting reclameobject werkt alleen als voorbijganger dit activeert

CBS Outdoor laat Rotterdammers op ludieke wijze zien hoe zij efficiënt met licht om kunnen gaan. Voor het Wereld Natuur Fonds bedacht de exploitant van buitenreclame een interactief concept,als onderdeel van de outdoorcampagne, voor de bekendmaking van WNF’s wereldwijde Earth Hour-campagne.
CBS Outdoor heeft een Europanel voorzien van een lichtsensor, waardoor de verlichting alleen gaat branden als iemand op de sticker van een grote wereldbol gaat staan. Deze sticker is rondom het panel op de grond aangebracht.



De poster in het Europanel is voorzien van ‘Day&Night’. Deze poster is overdag zwart/wit en ’s avonds, wanneer de lampen gaan branden, in kleur. Het concept is bedacht door de afdeling Team Impact van CBS Outdoor, en sluit naadloos aan bij de oproep van het WNF: ‘Doe tijdens Earth Hour op zaterdag 28 maart a.s. tussen 20.30 en 21.30 uur het licht uit voor een beter klimaat’.



Het Europanel is in week 13 te zien in Rotterdam, voor de Bijenkorf. CBS Outdoor verzorgt de hele outdoorcampagne voor WNF’s Earth Hour. Het gaat om uitingen in abri’s en op trams, bussen en digitale schermen op Utrecht Centraal en het metrostation Rotterdam Beurs.

Reacties

Veel gelezen artikelen